کاربری
کاربر گرامی به معمار فا - معماری ایران و جهان خوش آمدید . اگر این نخستین بازدید شما از سایت است , لطفا ثبت نام کنید:
Social Media Tabs
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوع: کمک: طراحی فرودگاه

  1. #1
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 12 بار در 2 ارسال
    میزان امتیاز
    0
    Array

    کمک: طراحی فرودگاه

    سلام من این ترم طراحی فرودگاه دارم اگه کسی میتونه کمکم کنه چیزایی که مربوط به طراحی فرودگاه هست بم بگه مثه:
    تحلیل یه فرودگاه، دیاگرام فضا ها، برنامه فیزیکی، ریز فضاها، پلان خلاصه هر چی که راجع به طراحی فرودگاه میتونه کمک کنه

    7 کاربر به خاطر ارسال مفید pedrampn از ایشان تشکر کرده اند:

    AYDA ARCHITECT (10-25-2014),Hamed Mohammadpor (10-25-2014),maniya (10-25-2014),Milad YaAli (10-25-2014),Payam Osouli (10-25-2014),zahra rezaeei (11-14-2014),ساغر (10-27-2014)


  2. #2

    هیئت مدیره
    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    1,512
    تشکر
    3,124
    تشکر شده 4,064 بار در 1,303 ارسال
    نوشته های وبلاگ
    2
    میزان امتیاز
    10
    Array

    پاسخ : کمک: طراحی فرودگاه

    نوشته اصلی توسط pedrampn نمایش پست اصلی
    سلام من این ترم طراحی فرودگاه دارم اگه کسی میتونه کمکم کنه چیزایی که مربوط به طراحی فرودگاه هست بم بگه مثه:
    تحلیل یه فرودگاه، دیاگرام فضا ها، برنامه فیزیکی، ریز فضاها، پلان خلاصه هر چی که راجع به طراحی فرودگاه میتونه کمک کنه
    با سلام خدمت دوست عزیز امیدوارم در طراحی موفق باشید
    یک سری ریزفضا میذارم امیدوارم بدردتون بخوره این فضاهایی که میذارم متعلق به فرودگاه بین المللی که شامل پروازهای داخلی و بین المللی میباشد

    فضای مربوط به مسافران ورودی بین المللی
    1.سالن تخلیه مسافران
    2.کنترل پاسپورت
    3.سالن گمرک
    4.سالن ترانزیت
    5.سالن قرنطینه
    6.سالن مستقبلین

    فضای مربوط به مسافران ورودی ذاخلی

    1.سالن تخلیه مسافران
    2.سالن مستقبلین(رزرو هتل،رزرو تاکسی،ایرانگردی و توریسم،صندلی انتظار،کافی شاپ،رستوران، فروش کتاب، سوپر مارکت،اطلاعات و ...........)

    توجه:این فضاهای فضاهایی هست که مسافر از جای دیگر به فرودگاه ما رسیده است

    فضاهای عملیاتی
    1.دفاتر عملیاتی کنترل مسافرین خارجی
    2.عملیات مربوط به نقل و انتقالات مسافر و بار خروجی
    3.فضاهای عملیات مربوط به کنترل عمومی
    4.دفاتر مربوط به مدیریت فرودگاه
    5.کنترل بارگیری

    فضاهای تاسیساتی
    1.اتاق های تاسیسات هوادهی و تهویه مطبوع
    2.اتاق تاسیسات الکتریکی
    3.انبارهای کافه تریا در ارتباط با خدمات
    4.انبارهای رستوران در ارتباط با خدمات
    5.انبارهای کافه فروشگاه در ارتباط با خدمات
    6.سیستم مخابرات و اطلاعات
    7.اتاق ها باتری در ارتباط با مدیریت فرودگاه
    8.توزیع برق فشار قوی برای اتصال به هواپیما


    به زودی به صورت کامل فضاهای مورد نیاز برای مسافر خروجی هم ارسال خواهد شد اما در حال حاضر فضاهای زیر هم برای مسافران خروجی یادم هست که براتون گذاشتم

    فضاهای چک این،سالن انتظار پرواز،سالن گمرک، سالن انتظار پرواز،چک پاسپورت،تحویل بارو ...............

    6 کاربر به خاطر ارسال مفید Milad YaAli از ایشان تشکر کرده اند:

    AYDA ARCHITECT (10-25-2014),Hamed Mohammadpor (10-26-2014),maniya (10-25-2014),Payam Osouli (10-25-2014),zahra rezaeei (11-14-2014),ساغر (10-27-2014)

    معمــــــــــــــــــــــ ــــار يک خــالقه ، نه مخلوق،
    يک علــتِ ، نه معلول،
    يک نعمتِ ، نه حاجت،
    يک نمـادِ ، نه نشانه،
    يک تيرِ ، نه هدف،
    يک کتابِ ، نه جمله،
    يک معلمه ، نه شاگرد،
    يک راهنماست ، نه مسافر،
    يک فرماندست ، نه سرباز،
    سرچشمه عشــقِ ، نه معشوق،
    يادتون باشه...................

  3. #3

    کاربر سایت
    تاریخ عضویت
    Feb 2014
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    49
    تشکر
    525
    تشکر شده 207 بار در 50 ارسال
    نوشته های وبلاگ
    1
    میزان امتیاز
    0
    Array

    پاسخ : کمک: طراحی فرودگاه

    با سلام یه مطلب در این مورد داشتم براتون میزارم امیدوارم به دردتون بخوره.


    طراحی ساختمان ترمینال فرودگاه های تجاری، مسافرتی :
    دو سیستم كلی در طراحی ساختمان ترمینال فرودگاه های تجاری، مسافرتی وجود دارد:
    سیستم متمركز وسیستم غیر متمركز. درسیستم متمركز كلیه مسافرین، توشه ها، و بارها طی یك حركت هماهنگ بصورت قیفی شكل، مسیری را طی كرده و در یك ساختمان مركزی تجمع یافته و آنگاه دوباره در بخش های مختلف استقرار هواپیماها پراكنده می شوند ولی در سیستم غیر متمركز مسافرین و بسته هایشان مستقیماً به محل سوار شدن هدایت می شوند. انتخاب هر یك از دو سیستم به مقدار سطح موجود كه جهت توقف هواپیما تخصیص داده شده بستگی دارد. هنگامیكه جهت سوار شدن به هواپیما پیاده روی بیش از 18 متر لازم باشد، الزاماً باید سیستم متمركز را به سیستم غیر متمركز تبدیل نمود. به همین ترتیب هنگامیكه تعداد درب های خروجی (محوطه مورد نیاز جهت سوار شدن به هواپیما) مورد نیاز هر شركت هوائی در یك فرودگاه از شش عدد تجاوز كند، سیستم غیر متمركز اقتصادی نخواهد بود. در چنین موقعیتی متمركز ساختن عملیات هر شركت هوائی در یك منطقه، از راه حل های منطقی خواهد بود و این راه حل منتهی خواهد شد به سیستمی كه در آن، تعدادی سیستم متمركز در یك منطقه بصورت غیر متمركز استقرار یافته اند.
    در گذشته تسهیلات ترمینال مسافرین در غالب فرودگاه ها در یك ساختمان مركزی مستقر بوده است؛ چنین سیستمی تا زمانی مناسب خواهد بود كه تعداد هواپیماها و تعداد درب های خروج كم بوده و بتوان تمام بخش های مختلفه ترمینال را در یك ساختمان متمركز کرد و این در حالی است كه ظرف بیست سال گذشته ترافیك هوائی افزایش سریعی داشته و همین مساله دلیلی بر ناتوانی و عدم اجرایی بودن چنین سیستمی در دوران اخیر است. امروزه سیستم تمركز مختلط، كه بنام سیستم ترمینال های واحد نیز خوانده می شود، جایگزین سیستمهای دیگر گشته و بتدریج ملاك اصلی در طراحی ترمینال فرودگاه ها گردیده است.
    در این سیستم تسهیلات ترمینال در واحدهای كوچكتری تمركز یافته و آرایش این واحدها پیاده روی از پیاده رو جلوی ترمینال تا محل سوار شدن به هواپیما را به حداقل می رساند. پس از اشباع یك واحد ودر صورت لزوم، واحدهای بعدی بدون ایجاد مزاحمت برای سایر واحدها بكار گرفته می شوند. این عمل آنقدر ادامه می یابد تا ظرفیت باند پرواز با ظرفیت كل واحدها برابری نماید. طراح علاوه بر در نظر داشتن عوامل متعدد، تمام یا قسمتی از تسهیلاتی نظیر سالن های انتظار، رستوران، فروشگاه ها و بخشی از دفاتر اداری را برای مسافرینی كه مجبورند هواپیمایشان را دراین فرودگاه عوض كنند و یا مسافرینی كه هواپیمایشان تاخیر طولانی دارد طرح می كنند.
    بعضی از تسهیلات رفاهی را می توان در ساختمان هایی كه منحصراً بدین منظور احداث میشوند و در نزدیكی و یا در ارتباط با واحدهای مجری تشریفات پرواز قرار داردند در نظر گرفت که توانایی سرویس دهی به آنها را داشته باشد. واحدهای مجری تشریفات پرواز قویاً به اینگونه بخشها وابسته اند. برای مثال وابستگی آنها را به كابین شركت های بیمه هوائی، محل تبدیل ارزها ویا بلیط فروشی ها نباید از نظر دور داشت. طرح اینگونه تسهیلات دریك ساختمان مجزا خود باعث می گردد تفكیك پروازهای درون مرزی و برون مرزی تسهیل شود.
    بالاخره سیستم ترمینال های واحد هزینه های اصلی اولیه را تقلیل بسیار داده و این اطمینان را به همراه دارد كه امكان گسترش ترمینال در مراحل بعدی بدون تحمیل هزینه های اضافی وجود داشته و هزینه های انجام شده قبلی را بی اثر نخواهد ساخت.


    6 کاربر به خاطر ارسال مفید AYDA ARCHITECT از ایشان تشکر کرده اند:

    Hamed Mohammadpor (10-26-2014),maniya (10-25-2014),Milad YaAli (10-25-2014),Payam Osouli (10-25-2014),zahra rezaeei (11-14-2014),ساغر (10-27-2014)


  4. #4

    هیئت مدیره
    تاریخ عضویت
    May 2013
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    1,535
    تشکر
    4,283
    تشکر شده 3,472 بار در 1,214 ارسال
    میزان امتیاز
    10
    Array

    پاسخ : کمک: طراحی فرودگاه

    سلام.
    چندتا لینک در زیر هست به دردتون میخوره. به عنوان گوشه ای از مطالعات و مطالعات تطبیقییا همان نمونه موردی:

    مشخصات فرودگاه امام خمینی
    مطالعات فرودگاه
    ساختمان فرودگاه در mestia
    فرودگاه لیون اثر کالاتراوا - Lyon Satolas Station - Lyon Airport
    طرح فرودگاه بین المللی گرجستان توسط گروه معماری UNStudio
    فرودگاه بین المللی مهرآباد (عبدالعزیزفرمانفرمائیان )
    ساخت بزرگ ترین فرودگاه جهان

    لازم به ذکر است که شما بادیدن نمونه کار ذهنتان برای طراحی آماده میشود. موفق باشید.

    6 کاربر به خاطر ارسال مفید Payam Osouli از ایشان تشکر کرده اند:

    AYDA ARCHITECT (10-26-2014),Hamed Mohammadpor (10-26-2014),maniya (10-25-2014),Milad YaAli (10-25-2014),zahra rezaeei (11-14-2014),ساغر (10-27-2014)


  5. #5
    عضو سایت
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    نوشته ها
    2
    تشکر
    0
    تشکر شده 12 بار در 2 ارسال
    میزان امتیاز
    0
    Array

    پاسخ : کمک: طراحی فرودگاه

    از همتون که راهنمایی کردین ممنونم

    5 کاربر به خاطر ارسال مفید pedrampn از ایشان تشکر کرده اند:

    AYDA ARCHITECT (10-26-2014),Hamed Mohammadpor (10-28-2014),maniya (10-27-2014),Milad YaAli (10-27-2014),ساغر (10-27-2014)


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما

تارنمای معمار فا با هدف ارتقاء سطح دانش و فرهنگ ایرانیان و خدمت رسانی به هم میهنان گرامی با عنوان "مرجع تخصصي معماري و معماران ايران" در پنجم اسفند 1391 ایجاد گردیده است.
از لحظه تولد تاکنون معمار فا همواره سعی در بکارگیری شیوه های مدیریتی جدید و خدمات نوین داشته است . معمار فا مفتخر است که شما دوستان عزیز را به همراه دارد.

دوستان ما
لینک های مفید
ابزار ها
بارگذاری مجدد کد امنیتی مندرج در تصویر را وارد کنید: